2013. augusztus 14., szerda

Bob

Második lecke - Figyelem a tetőn dolgoznak!

Megismerhetik kegyelmetek, hogyan tudnak bob formulával kiragadni elemeket egy képről.

Változók:

  • crsa - (CuRSorAlfa)cursor ebben az oszlopban található 
  • crsn - (CuRSorNum)cursor ebben az sorban található
  • prot - magadja annak a sorpozíciójának az értékét ahol véget ér a "protect" terület
  • sec - megadja az indítás óta eltelt másodpercek értékét

Függvények:

  • an( a,n ) - (AlphaNum) abszolút címzés a táblázatba számok megadásával
  • int( a ) - veszi az egész részét a számnak
  • min( a,b ) vagy max( a,b ) - maximumát veszi a tényezőknek
  • sin( a ) vagy cos( a ) - radiánhoz tartozó szinusz vagy koszinusz értéket adja eredményül
  • vec( a,b,c,....,n ) - vektort csinál a tényezőkből
  • bob( c2xy, dim_xy, spec, mul, add, alfa, u2xy, v2xy, s_pic, bob_id, c1xy, u1xy, v1xy, s_gpu )
    • Cél poziciója
      • c2xy - célközeppontja
      • dim_xy - a xy koordináták dimenziója
    • Szín meghatározás
      • spec - finoman lehet hangolni a színt szint
        • 0.0 piros
          • 0.5 narancs
        • 1.0 zöld
          • cián
        • 2.0 kék
          • viola
        • 3.0 piros
      • mul - a szín értékét megszorozza
      • add - a szín értékéhez hozzá adódik
      • alfa - átlátszóságot lehet beállítani
    • UV cél
      • u2xy - cél u tengely
      • v2xy - cél v tengely
    • Forrás kép neve
      • s_pic - forrás kép(bogyó) neve
      • bob_id - ha egy kép több elemből áll az elem sorszáma (-1 az összes elemből egy képet kombinál és együtt alkalmazza)
    • Forrás kordináta
      • c1xy - forrás középpontja
    • UV forrás
      • u1xy - forrás u tengely
      • v1xy - forrás v tengely
    • GPU shader
      • s_gpu - a shader neve amit a megjelenítéshez szeretnénk használni
pl:
|  target na pic na clr | 
= bob( vec(sin(a1),  cos(a1))/4,vec(1,1),  0,0.5,0.5,1,  vec(0.25,0),vec(0,0.25),  "Cam",0,  vec(0,0),vec(0.5,0),vec(0,-0.5) )

Tervezett rubrikák:

  • a0:b0 - képtár tömbjének kívánt felosztása oszlop*sorok
  • c0 -  elem kívánt sorszáma
  • d0 - képfeldolgozó szolgáltatni fog a képen talált elemekről egy listát az alábbi pár művelettel meghatározható hányadik elemet szeretnénk rögzíteni
    • képlet
      • = max( 0, crsn-(prot+5))+prot+5
  • e0 = a0*2
  • f0 = b0*2
  • b1 - berajzoljuk az elemet a megfelelő képtár megfelelő oszlopába és sorába
    • beállítás
      • target clr sprite pic sprite  
    • képlet
      • = bob( b6:c6 * vec(-0.5+1/e0, 0.5+1/f0+ vec(int(c0%a0), int(c0/a0))*vec(1/a0,-1/b0), b6:c61,0,1,1, vec(b6/e0,0), vec( 0, -c6/f0 ), "Bob", d0-prot-5, vec( an(3,d0), an(4,d0)), vec( an(5,d0), an(6,d0))*1.1, vec( an(7,d0), an(8,d0))*1.1 )
  • b6:c6 - kép dimenziója szélesség és magasság

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése