Második lecke - Figyelem a tetőn dolgoznak!
Megismerhetik kegyelmetek, hogyan tudnak bob formulával kiragadni elemeket egy képről.
Változók:
- crsa - (CuRSorAlfa)cursor ebben az oszlopban található
- crsn - (CuRSorNum)cursor ebben az sorban található
- prot - magadja annak a sorpozíciójának az értékét ahol véget ér a "protect" terület
- sec - megadja az indítás óta eltelt másodpercek értékét
Függvények:
- an( a,n ) - (AlphaNum) abszolút címzés a táblázatba számok megadásával
- int( a ) - veszi az egész részét a számnak
- min( a,b ) vagy max( a,b ) - maximumát veszi a tényezőknek
- sin( a ) vagy cos( a ) - radiánhoz tartozó szinusz vagy koszinusz értéket adja eredményül
- vec( a,b,c,....,n ) - vektort csinál a tényezőkből
- bob( c2xy, dim_xy, spec, mul, add, alfa, u2xy, v2xy, s_pic, bob_id, c1xy, u1xy, v1xy, s_gpu )
- Cél poziciója
- c2xy - célközeppontja
- dim_xy - a xy koordináták dimenziója
- Szín meghatározás
- spec - finoman lehet hangolni a színt szint
- 0.0 piros
- 0.5 narancs
- 1.0 zöld
- cián
- 2.0 kék
- viola
- 3.0 piros
- mul - a szín értékét megszorozza
- add - a szín értékéhez hozzá adódik
- alfa - átlátszóságot lehet beállítani
- UV cél
- u2xy - cél u tengely
- v2xy - cél v tengely
- Forrás kép neve
- s_pic - forrás kép(bogyó) neve
- bob_id - ha egy kép több elemből áll az elem sorszáma (-1 az összes elemből egy képet kombinál és együtt alkalmazza)
- Forrás kordináta
- c1xy - forrás középpontja
- UV forrás
- u1xy - forrás u tengely
- v1xy - forrás v tengely
- GPU shader
- s_gpu - a shader neve amit a megjelenítéshez szeretnénk használni
| target na pic na clr |
= bob( vec(sin(a1), cos(a1))/4,vec(1,1), 0,0.5,0.5,1, vec(0.25,0),vec(0,0.25), "Cam",0, vec(0,0),vec(0.5,0),vec(0,-0.5) )
Tervezett rubrikák:
- a0:b0 - képtár tömbjének kívánt felosztása oszlop*sorok
- c0 - elem kívánt sorszáma
- d0 - képfeldolgozó szolgáltatni fog a képen talált elemekről egy listát az alábbi pár művelettel meghatározható hányadik elemet szeretnénk rögzíteni
- képlet
- = max( 0, crsn-(prot+5))+prot+5
- e0 = a0*2
- f0 = b0*2
- b1 - berajzoljuk az elemet a megfelelő képtár megfelelő oszlopába és sorába
- beállítás
- target clr sprite pic sprite
- képlet
- = bob( b6:c6 * vec(-0.5+1/e0, 0.5+1/f0) + vec(int(c0%a0), int(c0/a0))*vec(1/a0,-1/b0), b6:c6, 1,0,1,1, vec(b6/e0,0), vec( 0, -c6/f0 ), "Bob", d0-prot-5, vec( an(3,d0), an(4,d0)), vec( an(5,d0), an(6,d0))*1.1, vec( an(7,d0), an(8,d0))*1.1 )
- b6:c6 - kép dimenziója szélesség és magasság
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése